fbpx

9 egyszerű gyakorlat a mindennapokra önfejlesztőknek

Az önfejlesztés elengedhetetlen az életben. Ezt mindig elmondom. Rengeteget beszélek róla és azokról a technikákról, amelyeket én is használok és oktatok.

Most azonban kivételt teszek. Ugyanis nem az önfejlesztés fontosságát fogom kiemelni ebben a cikkben. Ezúttal olyan gyakorlatokat hoztam neked, amelyekkel beviheted a hétköznapokba az önfejlesztést. Ezek a gyakorlatok nagyon egyszerűek, mégis hatékonyak.

Nézzük őket!


1. Hálagyakorlat



Ez az egyik legegyszerűbb, ám leghatásosabb gyakorlat. Hallottad már azt a mondást, hogy a hála gyakorlása még több olyan dolgot hoz az életedbe, amiért hálás lehetsz? Ezt fogjuk mi kihasználni. 🙂


Ezt a gyakorlatot este vagy reggel érdemes végezned. Írj le három-öt olyan dolgot, amiért hálás vagy az életedben. Így be tudod állítani a fókuszodat, emelni a rezgésszintedet. Tudományosan is bizonyították, hogy ha a hálára figyelünk, akkor egyszerűen nem tudunk ítélkezni, haragot vagy dühöt érezni. Mert a hála kiszorítja ezeket a negatív érzéseket.


Szeretnél jobban a hálára fókuszálni? Pozitívabb személyiséggé válni? Megerősíteni az egészségedet? Magasan tartani a rezgésszintedet? Akkor javaslom, hogy ezt a gyakorlatot végezd legalább egy hónapon keresztül.


Hosszú távon fogja kifejteni a hatását.


2. Pozitív tulajdonságok gyakorlata



Általános probléma, hogy nem látjuk az erősségeinket és a pozitív tulajdonságainkat. Ennek két oka van: vagy nem ismerjük eléggé önmagunkat, vagy nagyon sok negatív dolgot hallunk a szüleinktől, tanárainktól, a környezetünktől, ezért elkezdjük alulértékelni magunkat.


Erre nagyon jó megoldás ez a gyakorlat. Gyűjts össze minimum 10-20 pozitív tulajdonságot egy ültő helyedben. Ha komoly jellemfejlődést szeretnél elérni, akkor pedig 50 alatt ne állj meg. Ez nehezebben szokott menni, viszont nagyon jó arra, hogy elgondolkodj, miben vagy jó.


Nem kell nagy dolgokra gondolnod. Néhány példa: jó sütiket tudsz sütni, kedvesen bánsz az emberekkel, segítőkész vagy stb.


Gyűjtsd össze ezeket a tulajdonságokat, és vedd elő bátran a rosszabb napjaidon. Így szembesítheted magad azzal, hogy mennyi értéked van. Ezzel emelheted az önbecsülésedet, az önbizalmadat, az önértékelésedet és a kedvedet is.


3. Sétameditáció



Ez az egyik kedvenc gyakorlatom – főként tavasszal. A lényege, hogy 20-30 percig sétálsz a városban vagy a természetben. De nem úgy, hogy közben zenét hallgatsz vagy beszélgetsz valakivel!


Fontos, hogy figyelj önmagadra, a séta ütemére és a környezetedre. Mélyedj bele a sétába. Ez a gyakorlat kitisztítja az elmédet, behoz a jelenbe, beállíthatod vele a fókuszodat és egyszerűen felfrissít.


4. Meditáció



A meditáció egy több mint 2000 éves technika. Segíti a rezgésszint emelését, a mentális felfrissülést, a fókuszálást és az életminőség javítását. Érdemes legalább naponta 5-10 percet meditálni ahhoz, hogy kifejthesse pozitív hatásait.


Hónapok elteltével, hosszú távon nagyon jó eredményeket érhetünk el vele. Tudományosan is vizsgálták már a meditáció hatásait. Azt találták, hogy azoknál az embereknél, akik legalább féléven keresztül napi 30 percet meditáltak, kimutatható pozitív változás történt az agyszerkezetükben.


Tehát fizikai szinten is tudunk vele változást előidézni. Én 2012 óta gyakorlom a meditációt, a Theta Healing technikát alkalmazom. 2013 óta pedig tanítom is. Szeretnéd megismerni a technikát? Akkor ajánlom figyelmedbe a Theta Healing alaptanfolyamot!

Kutatások bizonyítják, hogy az agy teljesen másképp működik, ha kézzel írunk.
7


5. Naplóírás


Én nagyon szeretek kézzel írni. Illetve nagyon sok terápiás pozitív hatását is látom. Szintén kutatásokkal bizonyították, hogy az agy teljesen másképp működik, ha kézzel írunk. Más agyi területek aktiválódnak.


Sokkal jobban fejleszti a kreativitást és a kommunikációs képességeket. Segíti továbbá, hogy más perspektívából nézzünk rá a dolgokra, illetve könnyebben egymáshoz tudjuk kapcsolni az összefüggéseket.


Én mindig javaslom a kézzel írást az ügyfeleimnek. Life coachinggal is foglalkozom, egy-egy egyéni konzultáció során is szoktam alkalmazni ezt a technikát. A feladat az, hogy egy vagy két A4-es oldalra írja le a gondolatait szabadon a témával kapcsolatban.


Egyszerűen foglalja össze korlátok nélkül, mi van a fejében. Tehát nincs meghatározva, mit írjon le, abszolút szabadon és kreatívan alkothat. Ez a feladat fel tudja hozni a mély, tudatalatti tartalmakat, ami nagyon felszabadító.


Ezért bátran ajánlom neked is!


6. Írj egy levelet, és soha ne küldd el


Szintén egy kreatív írásos feladat, ami nagyon hatásos. Ha összevesztél valakivel, volt egy konfliktusod, akkor tudod alkalmazni. Írj egy levelet az érintett személynek. Írj le benne mindent cenzúrázás nélkül.


Teljesen őszintén kiadhatod magadból az érzéseidet, hiszen úgysem fogja elolvasni. Ha kész vagy, tépd szét, égesd el vagy valahogy semmisítsd meg. Ezzel a gyakorlattal nem fogod megbántani a másikat, viszont le tudod vezetni a felgyülemlett indulatot, stresszt, feszültséget.


Fel tudod dolgozni a negatív érzéseidet, a zaklatottságot nyugalomra és higgadtságra tudod cserélni. Használd bátran, amikor úgy érzed.


Egy szabály van: semmisítsd meg a levelet.


7. Mi lenne, ha…? gyakorlat


Ez egy saját fejlesztésű gyakorlat, amit egy probléma, konfliktus vagy döntésképtelenség miatt végezhetünk. Vegyél elő egy lapot, és írd fel a tetejére, hogy mi lenne, ha. Rajzolj rá három oszlopot, az első oszlopba listázd ki a félelmeidet a témáddal kapcsolatban. Legalább 10-15 félelmet szedj össze.


A második oszlopba jön a cselekvési terv, vagyis: mit tudsz tenni annak érdekében, hogy megelőzd a félelmet? A harmadik oszlopba pedig a megoldások kerülnek. Ugyanis bebizonyították, hogy a félelmeink 90%-a meg sem történik. Egészen irreális dolgoktól félünk. Viszont, ha valóban megtörténik, akkor mit tudsz tenni? Milyen megoldásaid vannak? Ebbe az oszlopba több ilyen ötletet is gyűjthetsz, ami konkrét cselekvés, konkrét megoldás egy adott félelemre.


Viszont nagyon fontos, hogy teljesen őszinte legyél magaddal! Ez egy nagyon jó személyiségformáló, stresszlevezető gyakorlat.


8. Pro-kontra elemzés


Nem tudsz tiszta szívvel, egyértelműen dönteni? Akkor ez a gyakorlat tetszeni fog. Készíts egy lapra két oszlopot, majd az egyikbe gyűjtsd ki az előnyöket, a másikba pedig a hátrányokat a döntéseddel kapcsolatban.


Ez egy nagyon egyszerű és könnyen használható technika. Abban segít, hogy kristálytisztán lásd a helyzetedet és az eredményeket. Viszont ennél a gyakorlatnál is nagyon fontos az őszinteség.

Egy kis érdekesség. A gimnáziumban olvastam Benjamin Franklin életrajzát. Ő is nagyon szerette a pro-kontra elemzés gyakorlatát.

Alapjában véve az emberek nem lusták, egyszerűen nincs olyan céljuk, ami motiválná őket.


9. Bakancslista írása


Tony Robbins szerint alapjában véve az emberek nem lusták, egyszerűen nincs olyan céljuk, ami motiválná őket. Abszolút egyet tudok vele érteni. Épp ezért ajánlom figyelmedbe a bakancslista írása gyakorlatot.


Minden embert más motivál, mindenkit más fog előrevinni. Ám ez a gyakorlat nagyszerű arra, hogy összefoglald és egységben lásd a céljaidat.


Megint egy papírra és egy tollra van szükséged. Most pedig válaszold meg őszintén a következő kérdéseket:


• Mit akarsz valójában az életedtől?
• Mit szeretnél megtapasztalni, felépíteni vagy megélni az életedben?
• Mi inspirál, motivál és szenvedéllyel tudod csinálni?
• Milyen célért lennél képes áldozatokat hozni?
• Mi az, amit mindenképpen meg akarsz valósítani, mielőtt elhagyod a földi világot?


Mindegyik kérdésre legalább tíz választ adj.


Én általában az év elején szoktam feltenni magamnak ezeket a kérdéseket, amikor az éves céljaimat kitűzöm. Ezt neked is tudom ajánlani.

Nagyon sokan azért fognak bele az önfejlesztésbe, mert szeretnék a saját hatékonyságukat növelni. Azonban az önfejlesztés nemcsak erről szól, hanem arról is, hogy jobb emberek legyünk.


Bízom benne, hogy ezekkel a gyakorlatokkal kényelmesen be tudod építeni az önfejlesztést a mindennapjaidba. Ha pedig szeretnél gyorsabban haladni, előrelépni, fejlődni, keress bátran!


Segítek kihozni magadból a legjobb éned!


Szép napot!
Mariann


Hasznosnak vagy figyelemfelkeltőnek találtad a cikket? Küldd tovább annak az ismerősödnek, akinek szintén segítséget jelenthet.


Ha érdekelnek a tréningjeim, képzéseim, kattints az Eseménynaptárra.


Itt pedig az online is elérhető tananyagokat találod. Nézd meg az eseménynaptáramat, és várlak szeretettel azon a programon, amit megszólít, amit magadénak érzel.

Megosztás:

Megosztás itt: facebook
Facebook
Megosztás itt: twitter
Twitter
Megosztás itt: pinterest
Pinterest
Megosztás itt: linkedin
LinkedIn

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez a cikk is érdekelhet:

Őszintén a Valentin Napról

Valentin nap. Minden évben eljön ez a nap. Bevallom nem várom. Nem szeretem. Soha nem voltam oda érte. Párkapcsolatban vallom, hogy ne ez legyen az ok, hogy kimutatjuk egymásnak az

Vannak ilyen napok is….

Vannak ilyen napok. Amikor úgy érzed, hogy 3 kávé sem lenne elég…. Amikor azt érzem reggel, hogy nagyon lassan tudom csak berúgni a motort, felvenni a lendületet, ami annyira jellemző