fbpx

Válsághelyzet? Csak lazán!

Ebben a videóban arról lesz szó, hogy vezetőként hogy tudsz jól kijönni a válságból.

Mire érdemes figyelned, és mi az amit mindenképpen érdemes betartanod.

Kolozsi Mariann vagyok, 2013 óta vállalkozó vagyok és a Kolozsi Mariann Tréning Központot vezetem, amely személyiség tréningekkel foglalkozó vállalkozás.

Az elmúlt egy hétben nagyon sok ügyfelem keresett meg és kérte ki a véleményem azzal kapcsolatban, hogy hogyan tudnak jól kijönni a válságból. Az ügyfeleim elég széles palettán mozognak abban a tekintetben, hogy milyen iparágban tevékenykednek.

Így rálátásom van több iparágra is – a szépségipartól kezdve a szolgáltató szférán át, vannak gyártók és vannak kereskedők is.

Most nehéz időszak, válság van és abban a tekintetben, hogy embereket kellett elküldeni, van olyan akinek már tönkre is ment a vállalkozása, van akinek 1-2 hónap tartaléka van, és van olyan, akinek teljesen át kell gondolnia a vállalkozását, hogy tud-e még ezen a vonalon menni tovább, vagy a jövőben teljesen más piacra kell néznie.

Nézzük át, hogyan tudsz jól, győztesen kijönni ebből a jelenlegi helyzetből és mi az, ami a krízishelyzetben, minden válságban egy megfelelő aranyszabály legyen hogy győztes legyél és a céged is győztesként tudjon kijönni ebből a helyzetből és ne a csőd legyen a vége.

Ami sajnos elég sok cégben bekövetkezett, hogy teljes pánik, rettegés, aggódás, mert egy-két hónapnyi tartalék van a cégben, és sem a cégvezető, sem a cég (itt az alkalmazottakra és a teljes stábra gondolok)  nem tudja, hogy mi lesz, meddig fog tartani ez a veszélyhelyzet, túl fogják-e élni, avagy sem.

Nagyon sokan ebben a helyzetben vannak és ez nagyon nehéz, mert bizonytalanság van, nem tudják hogy mire számítsanak, nem tudják, hogy hogyan lépjenek ebben a helyzetben.

Van a 3. csoport, aki teljesen újra tervezi önmagát, a cégét a struktúrát, a stratégiát.

Azt gondolom és azt látom, hogy nagyon sok cégnél most fog eljönni az az időszak, amikor újratervezve önmagukat, teljesen új stratégiával a küldetésüket fogják végre megvalósítani.

Azt látom, hogy a napi feladatok a mókuskerék nem adott lehetőséget arra, hogy fejlesszenek, vagy ha szerettek volna új iparág felé nyitni, vagy új projekteket megvalósítani, hogy arra lehetőségük, idejük és energiájuk legyen.

Ez most egy olyan kivételes alkalom, és lehetőség, amikor ezt meg tudják tenni.

Én mindig próbálok pozitívan gondolkodni.

Reálisan és pozitívan.

Megnézni hogy mi van most, ebben a helyzetben, mi az amit fel tudunk használni és pánik, kétségbeesés nélkül hogyan tudunk ebből a helyzetből egy sokkal jobb helyzetet, lehetőséget felépíteni.

De ehhez tudásra, tapasztalatra van szükség és nagyon sokszor szükség van egy külső szemlélőre, vagy tanácsadóra, akinek van tapasztalata ebben, és nem először van ebben a helyzetben és már nagyon sok cégnek segített, akik hasonló szituációban voltak, mint most például te.

És látszik, hogy mi az a forgatókönyv, amivel hatékonyan és győztesként lehet kijönni a krízisből vagy a válságból.

Nézzük meg, mi az amit most hoztam neked:

Ez egy egyszerű aranyszabály, ha gondolod és fontosnak tartod, akkor mérföldekkel előrébb leszel, mint a versenytársaid, és sokkal könnyebben és győztesként fogsz kijönni a válságból, ha odafigyelsz ezekre a pontokra.

Az első pont:

Amikor már látod hogy ez a helyzet van, a válság közeledik, a legfontosabb, hogy optimalizáld a költségvetésedet.

Faragj le a kiadásokból, nézd át a számláidat, ami felesleges kiadás, azt vágd le.

Nagyon fontos hogy reálisan nézzétek át a pénzügyeket, akár a könyvelővel, vagy a kollégával akinek ez a feladata. Hideg fejjel készítsetek egy új pénzügyi tervet és nézzétek át, hogy a jelenlegi büdzsével milyen hosszan tudjátok a céget fenntartani, esetleg milyen változtatásokra van szükség.

Ebben a témában nagyon sok alpont van. Ha érdekel, vagy szeretnél ebbe jobban belemenni, akkor nyugodtan hívjál.

A weboldalamon találsz nagyon érdekes és értékes cikkeket, pl. válságkezelés témában és arról, hogyan tudod a cégedet jobban irányítani egy ilyen krízishelyzetben.  

A második pont:

Ülj le (de ne akkor, amikor elönt a kétségbeesés, pánik, a hitetlenség és a sötét jövő leple rajtad van) és amikor kristálytisztán tudsz fókuszálni gondolkozni, gondolkozz.

Ha kell akkor egy tanácsadóval, a legjobb embereiddel és nézd át a cég stratégiáját.

Nézd át hogy most mi az irányvonal, milyen termékeitek, szolgáltatásaitok vannak, mi a célotok, mi az amit követtek, és gondold át az egészet.

Ez a te folyamatod, ez a te időd. Most hideg fejjel át kell gondolnod, hogy az a stratégia, amit eddig követett a cég az fenntartható-e, avagy egy teljesen új stratégiát kell felállítanotok.

Megváltozott helyzet mindig megváltozott lehetőségeket és megváltozott igényeket hoz.

Teljesen lehetséges az is, hogy újra kell gondolnod a céges koncepciót és teljesen új stratégiát kell felállítani ahhoz, hogy a céged túléljen, és győztesként jöjjön ki ebből a helyzetből.

Ezzel kapcsolatban írtam egy értékes cikket a blogomra, amit itt találsz. Ebben részletesen leírom, hogy melyek azok a pontok, amelyeket cégvezetőként érdemes betartanod ahhoz, hogy sikeresen jöjj ki a válságból.

 

Harmadik pont:

Ebben az időszakban recesszióban nagyon sokan leállnak a termeléssel, szolgáltatásokkal.

Nem ez a megfelelő idő arra, hogy hátradőljünk és kivárjunk, hanem ilyenkor elő kell készíteni a következő időszakot.

  • Ilyenkor kellene fejlesztened, újragondolni a stratégiát.
  • Ilyenkor kellene felkészülni a következő időszakra, mert minden recesszió után felívelés időszaka jön.

Amikor ez az időszak letelik utána törvényszerűen jön a felívelés időszaka.

Ha a céged erre nincs felkészülve kapacitásban, rendszerben, szervezetfejlesztésben, akkor nem győztesként, hanem vesztesként fogsz kijönni.

Most annak van az időszaka, hogy:

  • a költségeket újra gondold, vagy lefaragd ha kell,
  • a stratégiát újraírd,
  • fejlesszetek a cégben.
  • készítsétek elő a munkafolyamatokat, termékeket, szolgáltatásokat a következő felívelő szakaszra, mert amikor kijövünk a recesszióból te padlógázra tudj lépni és felívelő bevételt és pozitív görbét tudj kihozni ebből az egészből.

De ehhez neked végig kell menni ezen a három lépésen:

  • a költségeknek az átgondolásán, lefaragásán
  • a stratégia újragondolásán,
  • az előkészületeken.

Ha ez mind megvan, akkor ennek fontos része, hogy ezt jól is csináld. Nem elég csinálni, hanem jól kell csinálni.

Minőségi munkát kell csinálni, és jól kell gondolkodni.

Érdemes szakértőt bevonnod ha úgy érzed, hogy ez az első ilyen a helyzetedben, és egyedül nem találsz megoldást.

Bátran jelentkezz ezen a linken, ha segítségre van szükséged.

Fontos, hogy nem vagy egyedül mert mindenki ugyanebben a helyzetben van. Nagyon sok cég tönkrement már és sokan kötéltáncol éppen és egy-két hónap tartalékkal próbálja túlélni ezt az időszakot.

Lesznek cégek, akik nagyon jól fognak járni győztesen jönnek ki a helyzetből mert újragondolják a dolgokat, nyitnak, tanulnak, fejlesztenek, és ők lesznek a győztesek.

Kívánom neked, hogy legyél te is a harmadik csoportban a győztesek között. Ha bármiben tudok segíteni írj bátran!

 

Megosztás:

Megosztás itt: facebook
Facebook
Megosztás itt: twitter
Twitter
Megosztás itt: pinterest
Pinterest
Megosztás itt: linkedin
LinkedIn

Szólj hozzá!

Ez a cikk is érdekelhet:

A mentorprogramban újjászületsz

Szeretnél végre egy nagyot előrelépni az életben?

Szeretnéd végre elérni a céljaidat? Fénysebesen fejlődni? Sikert sikerre halmozni a munkában, a párkapcsolatban és az élet minden területén? Ha mindhárom kérdésre igennel válaszoltál, akkor ott a helyed az „Új

Légy saját magad konzulense!

Miért fontos, hogy meghúzzuk a határainkat segítőként?

Vasárnap délben csörgő telefonok. Húsvét hétfőn beérkező megkeresések. Messengeren történő időpontegyeztetés, mikor kérted, hogy inkább hívjanak. Ismerősek ezek a szituációk? Minden bizonnyal, hiszen szinte minden segítő életében eljön az a